Aktualności 12 września 2012

O roli bloga w sklepie internetowym – wywiad z Shoper.pl

„Blog to bez wątpienia jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających budować społeczność zarówno wokół pewnego stylu życia, idei, jak też prowadzonej działalności. Niejednokrotnie to blog jest zaczątkiem myśli o własnym biznesie na większą skalę, staje się pomysłem na sklep internetowy.” (http://blog.shoper.pl/)

Karolina Bartnik-Kura (Shoper.pl): Zaczynały Panie od bloga – w którym momencie pojawiła się potrzeba założenia sklepu internetowego? Skąd pomysł na taki krok?
Anna Zin (Szkoła Noszenia Przywiązanie): Blog wziął się z pasji, sklep był jej naturalną kontynuacją. Dzięki wlasnym dzieciom dowiedziałyśmy się, jak przydatne i przyjemne jest noszenie w chustach. Wraz z chustami odkryłyśmy piękny i bogaty świat tzw. Rodzicielstwa Bliskości. To nie tylko noszenie i używanie pieluszek ekologicznych, to pewien styl życia, którego głównym wyznacznikiem jest głęboki szacunek dla dziecięcych uczuć i potrzeb. Zaczęłyśmy więc dzielić się naszymi wrażeniami i doświadczeniami na blogu.
Ewa Owczarewicz (Szkoła Noszenia Przywiazanie): Postanowiłyśmy uczyć rodziców, jak prawidłowo zawiązać chustę, a także jak używać ekologicznych pieluszek wielorazowych i jak rozszerzać dietę malucha wg metody BLW. Jeździłyśmy do Drezna na specjalistyczne szkolenia dla doradców noszenia, jednocześnie prowadząc bloga. Czerpałyśmy wiedzę od najlepszych niemieckich specjalistów w tej dziedzinie. Sklep pojawił się niedawno i jest odpowiedzią na potrzeby naszych Klientów i Uczniów.

KBK: Czy teraz, gdy sklep już działa pełną parą – mają Panie czas na blogowanie?
AZ: Blog stał się teraz przede wszystkim narzędziem, dzięki któremu informujemy na bieżąco o tym, co się w naszej Szkole Noszenia dzieje. Prowadzenie go jest więc i przyjemnością i koniecznością. Nasi Uczniowie i Klienci zaglądają na niego nie tylko po to, żeby sprawdzić najbliższe terminy warsztatów albo dowiedzieć się, co ciekawego organizujemy, ale także żeby poczytać o najnowszych trendach w ekorodzicielstwie.
EO: Kolejny krok to rozbudowa naszego bloga m.in o instrukcje wiązania chust w formie foto poradnika oraz zamieszczenie materiałów w formie video, np. jak poprawnie zawiązać chustę.

KBK: Czy sklep jest prowadzony w identycznej formule jak blog? Czy dotyczy tego samego obszaru – czy raczej pokrewnych zagadnień?
AZ: Sklep jest częścią bloga. Formuła jest odmienna, ale to wciąż ta sama marka, ta sama idea, ten sam obszar działań. Obie strony wizualnie stanowią jedną całość, przejście między nimi jest płynne, więc idealnie się uzupełniają.

KBK: Czy blog jest uzupełnieniem oferty sklepu, niekoniecznie w postaci produktów, ale może wiedzy z danej dziedziny, porad, przykładów branżowych itp? Jaką rolę odgrywa?
AZ: Blog opowiada o chustonoszeniu i warsztatach noszenia, o używaniu wielorazowych pieluszek oraz ekologicznych środkach czystości i kosmetykach. Ma być źródłem informacji i inspiracji. Chcemy zainteresować naszych Klientów, czyli głównie rodziców, tematem ekologicznego i nowoczesnego wychowywania dzieci, doradzić i pomóc w świadomym wyborze odpowiednich narzędzi wspierających Rodzicielstwo Bliskości. Sklep jest miejscem, w którym zainteresowane osoby mogą opisane na blogu przedmioty zakupić. Naszym celem jest obsługa kompleksowa, doradzamy na blogu, telefonicznie i mailowo.

KBK: Dlaczego sklepy powinny prowadzić blogi i jak je wykorzystać?
AZ: Przy dużej konkurencji w internecie sam sklep to za mało, żeby zwrócić uwagę Klienta. Jeżeli pięć sklepów oferuje te same produkty w podobnych cenach, Klienta trzeba dodatkowo zmotywować do wybrania jednego z nich. To może być przyjemna, wyróżniająca się szata graficzna, albo właśnie bonus w postaci wiedzy specjalistycznej, która świadczy o profesjonaliźmie lub czynnik ludzki, czyli portret twórców i opis ich pasji. Te elementy idealnie wpisują się w formułę bloga, który może być naturalnym uzupełnieniem sklepu.
EO: Rodzice kupujący w naszym sklepie nie są zwykłymi konsumentami, są niejako wyznawcami pewnego stylu życia. Taki Klient jest bardzo wartościowy, ponieważ jako świadomy konsument przykłada dużą wagę do jakości nabywanych towarów oraz źródła ich pochodzenia, dba o domowy budżet robiąc zakupy w sposób przemyślany niekoniecznie kierując się ceną. Stawiamy zatem na fairtrade, ale też na produkty wyjątkowe, designerskie, przemyślane, funkcjonalne i piękne, które same sprawdziłyśmy na własnych dzieciach, mężach i znajomych. Nasi Klienci to bardzo często ludzie, którzy po urodzeniu dziecka chcą nadal prowadzić aktywny tryb życia, podróżować, zwiedzać, wychodzić do kina, czy na spotkania. Chcemy, by na naszym blogu i w naszym sklepie znaleźli porady i przedmioty mogące im to zadanie ułatwić.